Przepisy kulinarne Gotujemy z o2.pl

Dodaj swój przepis Znasz ciekawy przepis? Podziel się z nami!

Menu komunijne

Mam nie lada kłopot bo muszę w tym roku zorganizować przyjęcie komunijne na 20 osob w domu.Lubię gotować ale trochę brak mi pomysłów i brak doświadczenia.Może ktoś ma już podobne doświadczenia za sobą .Liczę na fajne i nietrudne pomysły na dania.Pozdrawiam.Gereza

Zgłoś 22.04.12 [09:19] gereza

Odpowiedzi

Zgłoś 03.04.03 [17:27] dana

Ja, jak pamiętam, na obiad podałam zupę krem ze szparagów z grzankami, następnie kotlety de volaille, "szwajcary" czyli kotlety z żółtym serem, plasterkiem szynki i kawałkiem konserwowego ogórka, frytki lub ziemniaki puree, zrazy wołowe zwijane i pyzy drożdżowe, surówka z porów ze śmietaną, brokuły z wody, ćwikła z chrzanem lub marchewka z groszkiem, zielona sałata. Na deser lody z owocami.

Zgłoś 06.04.03 [11:00] emma


Temat, o którym już myślę, pomimo, że mnie ta uroczystość czeka dopiero za 2 lata.
Początkowo byłam zdecydowana na organizowanie przyjęcia w restauracji,
Teraz, ze wzg. na to, że budowa mojego domu bardzo posunęła się do przodu, zdecydowałam się na tradycyjne spotkanie rodzinne we własnym salonie.

Co do menu, chętnie będę czytać podpowiedzi, sama raczej nic od siebie nie wrzucając, z racji słabej i wiedzy i umiejętności w temacie.

Może też ktoś, kto już jest, że tak powiem, po,
podpowie czego szczególnie unikać w jadłospisie?

I zastanawiała mnie taka rzecz,
czy dzieci sadzać przy wspólnym stole,
czy raczej zrobić im oddzielny stół?

Zgłoś 07.04.03 [15:32] aniami

Ja również jestem mamą która już w maju będzie organizować komunię. Zdecydowalismy że zrobimy małe przyjęcie we własnym salonie na 12 osób + 6 dzieci. Moje menu na tą uroczystosć jest takie:
przystawki to:
1 sałatka imprezowa z nowlijek
2. sałatka z tuńczyka
3. sałatka z kurczaka i ananasa (na słodko)
4. jajka z sosem chrzanowym
do parę plasterków łososia przybranego sałatą, cytryną dla urozmaicenia stołu
5. jakieś śledziki - może w occie albo w oleju - tradycyjne z sebulką.
6. sałatka z makaronu z tuńczykiem i oliwkami

Całosć przystawek robi sie w godzine i jest bardzo proste w przyrządzeniu a przedewszystkim niedrogo wychodzi. Jakieś 100zł na wszystko. jak ktoś by był zainteresowany przepisami na te przystawki to bardzo chetnie sie podzielę oczko.gif

Na obiad będą schabowe (smazone z panierką z bułki tartej - czyli tradycyjne ) a dla urozmaicenie kłade na każdym chcabowym plaster ananasa a w środek czyli dziurkę od ananasa nadładam żurawinę (łyżeczkę). Bardzo ładnie wygląda do tego ryż ugotowany z curry (czyli bedzie miał kolorek żółty) i surówka z czerwonej kapusty.

Na deser lody (da dorosłych polane adwokatem) i ciasto tiramizu.
Dla dzieci galaretka z owocami w pucharkach.

Sami obliczcie, ze koszt takiej komunii nie jest wielki ale za to jaki smakowity!
Aha chciałabym jeszcze ugotować jakąś zupkę! moze mi cos polecicie?

Zgłoś 08.04.03 [11:31] Mira

Ja też w tym roku mam komunię ale juz miałam w swoim domu 2 komunie więc zrobię cos podobnego do poprzednich a więc:
obiad- rosół z makaronem, mięso-schabowe,mielone klopsy,kurczak smażony. Ziemniaki do tego ogórki konserwowe, w musztardzie ogórki,surówka z sałaty. Potem kawa lub herbata do tego ciasto i pod wieczór sałatka warzywna ,bigos,kiełbasa,pomidory,ogórek.No i chyba to by było wszystko . Może jeszcze się skuszę na flaki ale jeszcze dokładnie tego nie wiem. Oczywiście nie wszystkie te potrawy muszą być to zależy co kto lubi i oczywiście chęci bo to trochę wysiłku jest. Życzę udanej przyjęcia i pozdrawiam.

Zgłoś 08.04.03 [11:54] aniami

A CO MOŻNA PODAĆ Z ZUP OPRÓCZ FLAKÓW I ROSOŁU?

co do dzieci przy stole to uważam, ze z jednej strony to wkońcu dziecka uroczystość wiec powinno przynajmniej z początku być razem, z drugiej strony jest kłopot, gdy dzieci jest dużo. Ale myślę, ze dzieci powinny zjeśc obiad razem z dorosłymi przy stole, później i tak idą sie bawić na dwór (gdy jest ciepło) lub do innego pokoju. Warto wtedy przygotowac im stolik z napojami, słodkosciami, kanapkami w formie koreczków (także owocowych). Napewno będą zadowolone i zostawią rodziców w spokoju. usmiech.gif

Zgłoś 08.04.03 [12:45] kuki

Polecam też zupę z cukinii.

Zgłoś 08.04.03 [12:54] aniami

to poproszę o przepisy na te zupki.....oczko.gif

Zgłoś 08.04.03 [14:02] Mira

Kuki menu komunijne to nie zasada że ma być rosół chodzi mi o obiad ale zazwyczaj przychodzimy z kościoła bardzo głodni i nie zawsze jest gorąco na dworze a dobry rosołek nigdy nie jest zły. Zwłaszcza że u mnie obiad będzie około godz. 14.
A odnośnie zupy z cukini to możesz podać przepis bo ja tylko znam przepis na cukinię na słodko cos jak owoce w zalewie i młodą cukinię a la schabowe chociaż w lato dodaję cukinię do lecza.

Zgłoś 08.04.03 [18:32] kuki

Dobry rosół nie jest zły, szczególnie w taką "wiosenną" pogodę jak dzisiaj.
Zgadzam się z Mirą, że menu trzeba dostosować do oczekiwań gości i ogólnej sytuacji. usmiech.gif
Ale w maju może być trochę cieplej i wtedy można zaproponować coś lżejszego na początek, bo potem i tak wjeżdżają mięsiwa różnorakie.
Taka lżejsza, nie obciążona tradycją zupa może okazać się hitem komunijnego obiadu.
Przepisy na barszcz i chłodnik są raczej znane, więc oto pozostałe:

Zupa z cukinii I
---------------
składniki: 700g cukinii, 500g bulionu, 2 cebule, bazylia, sól pieprz, 2 łyżki oleju słonecznikowego

umyć cukinię i razem ze skórką pokroić w kostkę, posiekać cebule. Cebulę i cukinię podsmażyć na oleju, zalać bulionem i gotować około 10 minut. Zupę zmiksować doprawić solą pieprzem i bazylią. Mozna udekorować ją obranymi ze skórki, pokrojonymi w kostkę pomidorami.

zupa z cukinii II: (z niniejszego serwisu)
-------------
1/2 kg cukinii,
50 g cebuki,
400 g ziemniaków,
50 g oliwy z oliwek,
filiżanka białego, wytrawnego wina,
200 g śmietany,
1 l bulionu warzywnego,
tymianek,
małe grzanki,
Cukinie dobrze umyć, obrać, skórki ugotować oddzielnie.
Ziemniaki i cebulę obrać i pokroić i obsmażyć, a następnie dodać do nich obrane i pokrojone cukinie (bez skórek). Podlać 2/3 odlanego bulionu i gotować do miękkości. Po ugotowaniu zmiksować, dodać śmietanę i przyprawić. Do pozostałej 1/3 bulionu dodać ugotowane skórki cukinii i całość zmiksować.
Do talerzy nalać najpierw białą część zupy (tą z ziemników,cebuli i cukinii) a następnie na jej środek wlać delikatnie zieloną część (tą ze skórek), tak by dwa kolory nie wymieszały się ze sobą. Skropić zupę oliwą (może być czosnkowa). Na wierzchu ułożyć małe grzanki - najlepiej z kurkami obsmażonymi na maśle - z braku kurek można posypać grzanki parmezanem. Udekorować tymiankiem.

Zupa Krem ze szparagów:
-------------------------
Ugotowane i przetarte przez sitko (po odcięciu główek) szparagi wymieszać ze śmietaną rozmłóconą z żółtkami oraz szczyptą gałki muszkatołowej. Zagotować. Można podawać z groszkiem ptysiowym i główkami szparagów.

Zupa krem ze szparagów II ("Twój Styl")
-----------------------------------------
1/2 kg pięknych szparagów myjemy i obieramy, kroimy na kawałeczki długości około 3 cm, zalewamy 1/2 litra osolonego wrzątku i gotujemy do miękkości (około 25 minut).
Wywar uzupełniamy do 1 litra klarownym rosołem z kury (w ostateczności może to być rosół z kury w kostce).
Z 4 dag mąki i 4 dag masła przyrządzamy jasną zasmażkę, którą rozpuszczamy rosołem zmieszanym z wywarem ze szparagów.
Zasmażkę rozprowadzamy w zupie, pilnie mieszając, by nie zostawić nieapetycznych grudek.
Jeśli mimo to w zupie pływają grudki zasmażki, należy je przetrzeć przez nylonowe sito.
1-2 żółtka rozmieszać w 3-4 łyżkach śmietany i zaciągnąć zupę.
Włożyć szparagi, podgrzać, lecz dłużej nie gotować.
Sprawdzić przed podaniem, czy zupa jest słona.
W filiżankach oprószyć drobno posiekaną nacią pietruszki.

Zgłoś 09.04.03 [09:40] Mira

Dzięki Kuki za przepisy na zupke z cukini i pozostałe przepisy .Napewno wypróbuję chociaż cos gorącego przydałoby się teraz gdy śnieg sypie i zamiast wychodzić piękna trawka to jest biało. Pozdrawiam wiosennie.
Cześć

Zgłoś 09.04.03 [10:04] kuki

na dzisiaj dobry byłby żurek.....
usmiech.gifusmiech.gifsmiech.gif
byle do wiosny...

Zgłoś 10.04.03 [12:51] aga

Flaki.... fuj. Lepiej jakaś zupa krem z borowików, albo szparagów. Flagi w pewnych kręgach nie uchodzą na przyjęciach.....

Zgłoś 11.04.03 [19:43] groszek

A może tak paszteciki drożdżowe z mięsem i czerwony barszczyk?Paszteciki można zrobić wcześniej z zamrozić potem tylko do piekarnika lub mikrofali.Są pycha.

Jeśli chodzi o różne sałatki mogę podać kilka przepisów sprawdzonych.

Zgłoś 08.02.05 [19:04] Barbiken

jestem po 2 komuniach i obie robiłam w domu na ok 15 osob .Komunia jast na godz 8.00 wracamy przed 10 .Goście zajmują miejsca chwilkę odpoczywają piją coś zimnego a w kuchni po cichu i bez nerwów dogotowują się ziemniaki podgrzewa rosół i flaki (dodam ze cała rodzinka ma tradycyjne gusta i jest bardzo flakowa)ja mam czas jeszcze nakładać na pólmiski a goście w tym czasie podziwiają moj pięknie udekorowany stół i tu drogie Panie chcę wam powiedzieć ze jest połowa sukcesu.Podaje flaki w wazach i rosół mogą byc zamias makaronu maciupenkie pierożki z którymi mozna sie pobawic parę dni wczesniej Za chwile gdy zjedzą podaję półmisek z ziemniaczkami i trzy rodzaje mięs np. zrazy z karkówki ,piersi nadziewanepieczarkami,kurczak w cebuli z majerankiem(udka) do tego podaje surówke z młodej kapusty i róznych nowalijek z sosem włoskim knor a do picia gar kompotu z wisni (choć były różnego rodzaju soki ,wody napoje gar był puściutki) ku mojemu zdziwieniu nikt nie czeka na ciasto na końcu tylko po takim obiedzie ludziska chcą kawe i ciacho Jest wielki tort robiony przez moją siorę kuchare przez duze K no i ja robie ze 4 ciacha bo i sama lubie jak jest w czym powybierać.Deser dla wszystkich obzartuchów to uwaga tylko i wyłącznie jeden rodzaj owoców skrzynka winogron czerwonych tylko trzeba spr.czy są dojrzałe pięknie wyglądają i to jest koniec .czyli taka komunia w formie obiadu bez zadnych wędlin sałatek i ryb itp Juz to sprawdziłam .oczywiście w róznych domach są rózne gust i smaki.przyznam sie wam do czegos co zrobiłam za 2 razem juz doświadczona 1 podałam po 1 naprawde 1 kieliszku białego wina z dużą ilością lodu+cytrynka (tak wiem ze komunia jest bez alkoch.) Jedzenie wszystkim duzo lepiej smakowało a ja wcale nie myslałam ze popełnilam grzech .Lody to juz tylko dzieciom jesli chcą i kiedy idą na dwór najlepiej na patykach juz bez bajerów.Impreza kończy sie ok godz 15 bo na 16 musimy isc do koscioła.Musze przyznac ze zawsze jestem bardzo zmęczona bo godz jest wczesna jak trzeba wyjsc z domu po 7.20 i zostawic dom gotowy na wielkie wejście.
Teraz 8.05 mam trzecią i goscie nie chcąsłyszec o zadnej resteuracji No i od nowa moze ktos ma jakies propozycje dla mnie chciała bym zmienic dania mięsne i dodam węgorza bo lubimy a jemy bardzo zadko ze wzg .na cene.Dziewczyny pamiętajcie o dekoracjach stołu ,domu, klatki schod. wystarczą naprawdę drobiazgia dziecko bedzie wiedziało ze dzis jest TEN JEGOdzień.Chętnie doradzęBarbiken@interia.pl

Zgłoś 08.02.05 [21:23] Wbakuba Kuba_kucharz

Ja mam taka mala dygresje do Kuki
w przepisie na zupe krem ze szparagow napisalas:"Ugotowane i przetarte przez sitko (po odcięciu główek) szparagi wymieszać ze śmietaną rozmłóconą z żółtkami oraz szczyptą gałki muszkatołowej. Zagotować. Można podawać z groszkiem ptysiowym i główkami szparagów."
z mojego doswiadczenia i wiedzy ksiazkowej rowniez nie powinno sie zagotowywac zup-kremow gdy dodaje sie do nich zółtko roztarte poniewaz jesli delikatnie przekroczy sie temp scinania bialek w jajkach (zoltkach dokladniej mowiac) bialko zawarte w zoltku sie scina i zamiast kremowej zupy powstaje zupa malo zageszczona z niesmacznymi "kłaczkami"scietych zółtek.Jajo(żółtko) roztarte i wymieszane ze smietana nalezy dodawac do cieplej ale nie goracej (a tym bardziej nie gotujacej) sie zupy,po dodaniu nie mozna juz ponownie zagotowywac zupy i nie powinno sie podgrzewac... mozna ew. utrzymywac cieplo pozostawiajac na minimalnym ogniu naczynie z zupa!

Zgłoś 11.01.07 [11:56] Dunia

Mam prośbę w tym roku mam komunię i muszę ja zrobić w domu bo jak sami wiecie kasy jest niewiele , ale goście wybredni . Proszę o pomoc w doborze menu.

Zgłoś 04.05.07 [09:15] Milkamiła

Kobietki, A co z kolacją???? bo u mnie zostaną goście na kolacji...25 osób..ryby zamówiłam..a co z resztą..to moja pierwsza komunia....

Zgłoś 17.02.08 [17:04] mama158

A co z dekoracją stołu? Macie jakieś pomysły?

Zgłoś 07.03.08 [17:33] kamaa

Wiele przepisów które napisałyście są bardzo smaczne ja polecam wam zrobić tort z pomarańczy pokrójcie 1 pomarańcze i ułóżcie ją jak tort to proste POZDRAWIAM!

Zgłoś 07.03.08 [18:41] kamaa

dekoracja stołu mogą być kwiaty

Zgłoś 28.03.08 [20:32] ilka

cześć wszystkim.Mam prośbę do Aniami aby podała te przepisy na przystawki, chętnie z nich skorzystam ponieważ moja córa ma w tym roku również komunię. Na lokal już za późno a rodzinka przyjedzie z daleka około 11 osób plus czwórka dzieci więc czeka mnie trochę przygotowań.pozdrawiam

Zgłoś 05.04.08 [19:50] kamaa

słuchajcie która chce fajne przepisy to do mnie napisze

Zgłoś 11.04.08 [15:30] abuta

Kamaa podaj te fajne przepisy.

Zgłoś 13.04.08 [17:26] kamaa

zacznijmy od lodów dla dzieci lody a dla dorosłych galaretka przygotujcie maliny i poziomki kupcie bitą śmietanę .Na półmiski najpierw dajcie bitą śmietanę a na nią poziomi i maliny czekam na wasze pytanie piszcie do mnie a dam wam jeszcze więcej przepisów która mnie zapyta ja jej odpowiem Pozdrawiam kamaa

Zgłoś 18.04.08 [09:54] eniśka80

a jakas sałatke prócz gyrosa może?? coś co ładnie wyglada i dobrze smakujesmiech.gif

Zgłoś 18.04.08 [14:54] abuta

Aniami podaj proszę przepisy na sałatki.

Zgłoś 20.04.08 [11:21] kamaa

sałatka z selera i ananasem chcecie sie dowiedzieć piszcie

Zgłoś 24.04.08 [14:17] berta100

proponuję jeszce takie proste przystawki jak szynka z chrzanem w galarecie. Plasterek szynki smarujemy chrzanem i zwijamy ścislo. Żelatynę doprawiamy do smaku solą, pieprzem i magi i zalewamy. To jest naprawdę dobre.

Zgłoś 24.04.08 [17:08] kamaa

berta100 gdzie masz oczy na komunie

Zgłoś 09.02.09 [12:50] edzia...

tak sie sklada,ze w tym roku bede miala komunie corki i postanowilam zrobic ja u siebie w ogrodzie usmiech.gif
menu to:
najpierw zurek z kielbaska i jajkiem
pozniej kluski slaskie zrazy wolowe z ogorkiem i marchewka w srodku i czerwona kapusta na cieplo
zrobie tez rozne rodzaje jajek faszerowanych salatke makaronowa z szynka rybe faszerowana w galarecie i jeszcze jakies miesa w galarecie-moze schab po warszawsku...zrobie tez salatke jarzynowa ktora zawine w plastry szynki,w szynke tez pozawijam szparagi ze sloika,
na deser tort z bita smietana i wisniami i galaretka z owocami i bita smietana-zrobie tez ze dwa ciasta usmiech.gif